מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב יד שנייה?

אין ספק שקשה מאד להתנהל במדינת ישראל כיום בלי רכב פרטי. התחבורה הציבורית בישראל היא לא הדבר הכי נוח ומתקדם, בלשון המעטה, וכמעט בכל נקודה בארץ יש צורך בפתרון תחבורה אמתי על מנת להתנייד ממקום למקום, וודאי בעבור אנשים עם משפחות או כאלה התלויים ברכב לפרנסתם. עם זאת, גם להחזיק רכב זה לא עניין פשוט ויש לקחת בחשבון משתנים רבים לפני שלב הרכישה. כך, בוחרים רבים לרכוש דווקא רכב יד שנייה ומנסים להימנע מהוצאות כבדות ומיותרות. אם גם אתם מתלבטים לקראת רכישה כזאת, הנה כמה דברים שאסור לפספס לפני שתעשו זאת.

מצב מכני תקין

אולי הדבר שהכי חשוב לבדוק כאשר קונים רכב. מומלץ לגשת למוסך אמין עליו אתם סומכים ולבדוק לעומק את מצב הרכב ובפרט את המנוע, השלדה, הגיר והבלמים. במקרים רבים תגלו רכבים שעל פניו נראים מבטיחים אך הם בעלי ליקויים רבים ובמקרים אחרים תמצאו בעיות קלות שיעזרו לכם להוריד את תג המחיר שהציע בעל הרכב. זכרו כי ליקויים מסוימים עלולים לעלות ביוקר רב בעתיד.

מפרט רכב, ביצועים וצריכה

לפני הרכישה חשוב להבין לעומק על איזה צורך עונה רכישת הרכב. האם אתם צריכים אותו לסיבובים קצרים בעיר? האם יש לכם נסיעות ארוכות על בסיס יומיומי? אולי אתם מחפשים רכב שמסוגל לנסוע טוב בשטח? מכאן מומלץ לבחור בדגם שעונה על הצרכים שלכם, עם צריכת דלק טובה ועם ביצועים חזקים דיו שייתנו לכם בדיוק את מה שאתם צריכים.

מה צריך לבדוק רכב יד שנייה

קנסות, דו"חות ועיקולים

עניין חשוב מאד אליו רבים כלל לא מודעים לפני הרכישה. למרבה הצער, מוכרים רבים מנצלים את מעמד המכירה בשביל להעביר הלאה קנסות, דו"חות או עיקולים שהרכב צבר במהלך השנים. במידה ורכשתם רכב והבעלות עליו עברה על שמכם, אתם תהיו אלו המחויבים בתשלום וחובתכם לבדוק זאת לפני ולא להיקלע לסיטואציות לא נעימות.

ביטוח, רישיונות וטיפולים

זכרו כי ההוצאות על הרכב לא מסתכמות ברכישה שלו. מדי שנה תצטרכו לשלם כסף על ביטוח, אגרת רישוי וטיפולי תחזוקה. ישנם רכבים מסוגים שונים ובשנות ייצור כאלה ואחרות, והתעריף על הדברים הללו משתנה בהתאם לכך. קחו בחשבון ובררו לעומק את הדברים הללו לגבי הדגם בו אתם מעוניינים.

פוטנציאל מכירה עתידי

אם תהיו מעוניינים למכור את הרכב בעתיד, זכרו קודם כל כי רכב תמיד מאבד מערכו עם הזמן. עם זאת דגמים מסוימים שומרים על ערך גבוה יותר מאחרים וזה בהחלט משהו שכדאי לחשוב עליו. בנוסף, על מנת שהרכב אכן יימכר בהמשך, דאגו לשמור עליו כמו שצריך, לבדוק את מצב השמן והמים במנוע, את לחץ האוויר בצמיגים ובשום אופן אל תפספסו את הטיפולים התקופתיים הנדרשים שיבטיחו שהרכב תקין ושמור.

סגירת תפריט
נגישות