מה חשוב לדעת על שירותי ענן מנוהלים?

מה חשוב לדעת על שירותי ענן מנוהלים?

שירותי ענן מנוהלים הם בין סוגי השירותים הבולטים שניתן לראות בתחום שירותי הענן. מה הם בעצם שירותים מנוהלים (Managed Services)? ומה חשוב לדעת על כך?

במה מדובר?

שירותי ענן מנוהלים הם למעשה שירותי ניהול לפעילויות מחשוב הענן בעסקים. במקום שצוות פנימי של עובדי העסק ינהל שירותים אלה עבורו, שוכרים מומחים חיצוניים שיעשו זאת. שירותי ענן מנוהלים מהווים פתרון למגוון מצבים (שנפרט בהמשך), שבהם העסק עשוי למצוא את עצמו. לכן, מדובר בשירות משלים חיוני, למגוון שירותי הענן הזמינים כיום.

מה חשוב לדעת על שירותי ענן מנוהלים

מה זה נותן?

התמקדות בעיקר – כאשר העסק לא צריך להשקיע את זמן העובדים בניהול שירותי הענן, הוא פנוי יותר להתמקד בהיבטי הליבה של פעילותו.

ידע וניסיון – שירותי ענן מנוהלים מספקים לעסק בבת אחת, את הידע והניסיון של מומחים לתחום זה.

ניהול משופר – המומחיות הזו מתבטאת במהירות בשטח ובכך מעלה את רמת ניהול מחשוב הענן בעסק.

להתקדם עם הזמן – כמו כל תחום מקצועי, גם נושא ניהול שירותי הענן משתנה ומתקדם בהתמדה. במקום שהעסק יצטרך להשקיע משאבים בעדכון עובדים שעוסקים בכך, שדרוג ציוד וכדומה, הספק החיצוני מטפל בהיבט זה. אתם כלקוח, מקבלים בזכות זאת שירות שהוא לא רק מקצועי, אלא גם עדכני.

מתי זה מתאים?

שירותי ענן מנוהלים, עשויים להתאים במיוחד בכמה הזדמנויות. מצב אחד בו הם מתאימים, הוא כאשר חסרים לעסק משאבים לניהול שירותי הענן בעצמו. זה יכול להיות חוסר בזמן להתעמק בנושא זה ולהתארגן אליו, בעסק שנכנס לראשונה לנושא שירותי הענן כחלק מהפיכת העסק לווירטואלי. עסק כזה, שחשוב לו להתקדם במהירות – אולי סטארט אפ למשל, עשוי להעדיף לפתור נושא זה במהירות, על ידי שכירת מומחים חיצוניים. זה יכול כמובן להיות גם מצב, שבו מחליטים שלא רוצים לנהל יותר את שירותי הענן בעסק עצמו, אלא לפנות את זמן העובדים למטרות אחרות. עוד אפשרות, היא שמדובר בעסק שפעילות הענן שלו מתרחבת ולא מעוניינים להרחיב את היקף העובדים שמוקדש לכך.

גמישות מעל הכול

רבים מהעסקים שמשתמשים בצורה נרחבת בשירותי ענן הם עסקים שבהם רואים שינוי מתמיד ורב. מחשוב הענן מספק להם גמישות רבה, להתמודד עם הצרכים העסקיים הדינאמיים. מבחינה זו, שירותי ענן מנוהלים משלימים את התמונה – הם מכניסים את היבט הגמישות, גם לגבי המומחים שמטפלים בשירותי הענן עבורם. גם נקודה זו, הופכת להיות דבר שצורכים כ"שירות".

חלוקת האחריות

ישנה כמובן השאלה של השתלבות המומחים החיצוניים ופעילותם, עם עובדי העסק ופעילות העסק בכלל. היבטים כמו חלוקת האחריות בין הספק ללקוח ולמה בדיוק מתחייב הספק. כל אלה ועוד, יקבלו ביטוי במסגרת "הסכם רמת שירות" שיחתם בין הספק ללקוח.

לסיכום

לכל עסק שמשתמש או מתכנן להשתמש בשירותי ענן, מומלץ לכל הפחות להכיר את נושא השירותים המנוהלים.

 

סגירת תפריט
נגישות