איך מעצבים את הבית לפי ההלכה?

עיצוב הבית בעת מעבר לבית חדש או בתקופות בהן מתחשק לכם מעט ריענון ושינוי, היא משימה לא תמיד קצרה, אבל כמעט תמיד מהנה ביותר, במיוחד עם כל ההתרגשות לקראת תוצאה סופית חדשה ומעניינת. עם זאת, כל אחד שניגש למלאכה, נתקל באתגרים אינדיבידואלים שונים. אחדים צריכים להתחשב בילדים ולעצב את הבית באופן בטיחותי, אחרים מוגבלים מבחינת התקציב ויש כאלה שחייבים להתחשב בחלל מצומצם. האם גם מי שמקפיד על כללי ההלכה וחי חיים של שמירת מסורת צריך לעצב את הבית על פי כללים ומסגרות מסוימות? ובכן, התשובה היא בהחלט כן ואם זה מסקרן אתכם (אולי אתם בעצמכם יראי שמיים לקראת עיצוב) הנה כמה דברים שבהחלט חשוב לדעת.

התקנת מזוזה

הדבר הראשון שצריך לשוב עליו הוא המזוזה שהיא חלק בלתי נפרד מבתים של יהודים בארץ וברחבי העולם בלי קשר של הזיקה לדת. מי שרוצה לבחור ברכישה של בית מזוזה מעוצב בעת שדרוג מראה הבית, צריך להקפיד כי מדובר במזוזה כשרה ויש לזכור כי מזוזה מהודרת היא לאו דווקא בהכרח כשרה. על כן מומלץ לבחור ברכישה ממקום מוכר ובעל מוניטין עליו תוכלו לסמוך, או לחלופין לרכוש מזוזה שאהבתם לאו דווקא ממקום כזה ולגשת לבדוק אותה אצל סופר סת"ם, שליח חב"ד או מומחה אחר.

סלון

בעוד בבתים של חילוניים, הסלון מעוצב כך שהטלוויזיה היא מרכז העניינים וכל יושבי הבית והאורחים מתרכזים סביבה, אצל דתיים ובעיקר מאמינים אדוקים יותר, הרי שאין כלל טלוויזיה בסלון ובמקרים רבים אפילו אין ספות. מה יש אם כן? ובכן, שולחן האוכל שהוא למעשה גם שולחן השבת הוא המרכז והלב של הבית כאשר הדגש הוא על אירוח ביד רחבה של כמה שיותר אנשים.

מטבח כפול

עיצוב המטבח הוא קריטי במיוחד כאשר מדובר על שמירה והקפדה על כללי ההלכה. יש לקחת תמיד בחשבון שצריך לבנות את הכל כפול על מנת לאפשר הפרדה בין בשרי לחלבי. זה כולל את הארונות לכלים השונים, את התנור, יצירה של הפרדה ברורה במקרר וכמובן את הכיור. חשוב לדעת כי אמנם ניתן לשמור על כשרות גם עם כיור אחד, אבל זאת משימה הרבה יותר מורכבת.

פינת נטילת ידיים

אולי לא ידעתם הרבה על נטילת הידיים, אבל היא מצווה חשובה ועל כן רבים המעצבים בית על פי ההלכה מקפידים ליצור פינה מיוחדת כזאת. אפשר בהחלט ליטול ידיים בחדר השירותים, אבל זה נחשב להרבה פחות מכובד ועל כן רבים מעדיפים לעצב פינה מיוחדת עם כיור לנטילת ידיים.

לסיכום

שימו לב, אלו הם כמה דגשים מרכזיים וחשוב לזכור כי ישנם דגשים נוספים כגוןן מרפסת לסוכה, חדר שינה יהודי מופרד, ויטרינה לתשמישי קדושה וארון ספרים יהודי. הכל כמובן בהתאם למידת האמונה וההקפדה של הדיירים.

סגירת תפריט
נגישות