עובד כמו קסם: כך שרתים וירטואליים ישפרו את חווית המשתמש באתר שלכם

חוויית המשתמש באתר, היא דבר חשוב ביותר. זאת, במיוחד לגבי עסקים מסחריים. כך שרתים וירטואליים מסייעים להשיג זאת:

על מה בעצם מדובר

שרת וירטואלי הוא סוג נפוץ של שרת, אשר מבוסס על שרת פיזי, אבל מוקם למעשה ברמת התוכנה. שימוש בשרתים וירטואליים מתקדמים, הפך כיום לחלק נפוץ מאוד בתמונה הכללית של שימוש עסקי בשרתים מסוגים שונים. זאת, בין השאר בזכות היתרונות המעניינים שנציין כאת.

הגמישות שבתוכנה

האופן המיוחד שבו שרת וירטואלי נוצר, מאפשר לספק למשתמשים בו גמישות רבה מהרגיל. מאחר שהוא בעצם מעין תוכנה מתוחכמת שמדמה שרת רגיל, קל להקימו, לכוונו לפי צרכים שונים, לבצע בו שינויים ולבטלו בתום השימוש.  נקודה חשובה במיוחד, היא שהמשאבים בהם השרת הוירטואלי משתמש, ניתנים גם הם להגדרה ברמת התוכנה. משמע – הם ניתנים לשינוי מהיר במיוחד, על פי המצב והדרישות המשתנות שהוא מעלה.

עובד כמו קסם כך שרתים וירטואליים ישפרו את חווית המשתמש באתר שלכם

הביטוי באתרים

כיצד כל זאת מקבל ביטוי באתרי אינטרנט? אתרי אינטרנט יכולים להיות כעקרון ישות תוכנה פשוטה יחסית. כך גם התהליך הבסיסי של הצגת אתרים לגולשים – הוא לא מסובך במיוחד. מתי העניינים מסתבכים? הדבר מתרחש בעיקר כאשר גולשים רבים פונים בו זמנית לאתר. מצב כזה מפורסם בעיקר בהקשר האבטחתי שמכונה התקפת מניעת שרות (Denial of Service), בו תוקפים מציפים את האתר בפניות מזויפות. עם זאת, DoS למעשה הרבה פחות מפריע לתפקוד אתר ממוצע, ביחס למצבי עומס שגרתיים, מגולשים לגיטימיים. מצבים כאלה מתרחשים לעתים קרובות, בימים ושעות בשבוע שבהם אנשים פנויים יותר, סביב חגים, במהלך מבצעים שהעסק מציג ללקוחותיו ועוד. במקרים כאלה, השרתים שמגישים את תכני האתר לגולשים עומדים בפני זינוק בביקוש. בשלב מסוים, המשאבים שעומדים לרשותם עשויים להיגמר, אלא אם מדובר בשרת וירטואלי, בו הקצאת המשאבים גמישה.

אוטומציה מאחורי הקלעים

היבט חשוב ומעניין של הנושא הוא היבט האוטומציה. וירטואליזציה היא אולי קונספט לא מורכב יותר מדי אבל המימוש שלה בפועל, די מסובך. בכדי לממש אותה, נדרשת מאחורי הקלעים עבודה רבה של מערכות תוכנה.

החדשות הטובות הן, שתחום האוטומציה מתבטא כאן בצורה רחבה מאוד ולמעשה, ניהול שרתים וירטואליים עשוי להיות קל יחסית. כל כך קל, שיש אפילו תופעה שבה קלות היתר מעודדת אנשים להקים שרתים כאלה בהיקף גדול מהנדרש ולשכוח לבטל אותם. אם נחזור לשרת הווירטואלי של האתר שלנו – שם הוירטואליזציה תוכל לפעול מאחורי הקלעים, באופן אוטומטי, כולל השינוי בהקצאת המשאבים. התוצאה – הגולשים יקבלו כל הזמן את אותה חווית משתמש, האתר יהיה זמין תמיד ותכניו אף פעם לא יעלו בעיכוב מטריד.

לסיכום

שרתים וירטואליים הם חלק חשוב ומומלץ מתשתית אתרים. בעזרתם, תוכלו להבטיח באופן עקבי, חוויית משתמש מעולה.

סגירת תפריט
נגישות