רכיבה בטוחה על אופניים: דברים שחשוב לדעת!

כושר גופני הוא דבר נהדר המשאיר את הגוף שלנו רענן וחטוב, משפר פלאים את מצב הרוח ונותן לנו תחושה גדולה של הישגיות. אנשים ברחבי העולם מתרגלים סוגים שונים של ספורט ונהנים מהיתרונות הרבים של אימון גופני על שלל סוגיו, כשאחד מהענפים שהולך ותופס פופולריות רבה יותר עם השנים הוא הרכיבה על אופניים. מדובר בספורט שהוא לא יקר מדי שכן הוא לא מצריך אביזרים יותר מדי יקרים, כזה שלא פוגע בגוף כמו ריצה שעשויה להרוס את הברכיים ואפשר בכיף לעשות אותו בזוגות או בקבוצות עם אנשים שאוהבים. לצד היתרונות הרבים של הענף, חשוב מאד לזכור שהוא גם יכול להיות מסוכן, אך עם הקפדה על כללי הזהירות המתאימים, אפשר לעשות אותו בבטיחות רבה ולהנות מכל היתרונות שהוא מציע. בואו נדבר על כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בעניין.

קסדה היא לא בגדר המלצה

העניין הזה הוא רלוונטי לכולם, גם למבוגרים כמובן, אך בייחוד בעבור הורים לילדים שרוכבים מפני שאלה הם אלו שלרוב נמנעים מחבישת קסדה על הראש. קסדה היא מצילת חיים והיא עושה את ההבדל הקטן בין בריאות ושלמות הגוף לפציעה חמורה ואפילו למוות. חובה לחבוש קסדה גם אם הילד גדול, והחובה תקפה גם למבוגרים כמובן. שימו לב שעדיף קסדה שלמה תמיד על חצי קסדה ושעליה להיות תמיד מהודקת היטב על הראש וסגורה, אחרת היא פשוט לא יעילה. אל תתפשרו על קסדה, לא בעבור הילדים שלכם ולא בעבורכם.

רכיבה בטוחה אופניים

רכיבה בלילה

רכיבה בלילה היא דבר נעים מאד, במיוחד במזג אוויר קיצי. עם זאת חשוב לזכור תמיד כי לרכיבה בלילה חוקים משלה ושיש לרכב במשנה זהירות. מה שצריך לעשות הוא קודם להתקין כמה שיותר פנסים, מחזירי אור וסוגי תאורה שונים גם על האופניים עצמם וגם על גוף הרוכב. תאונות רבות של רוכבי אופני מתרחשות עם כלי רכב בלילה בשל העובדה הפשוטה כי פשוט לא ניתן לראות אותם. בנוסף, התקינו צופר חזק על האופניים בנוסף, על מנת שתוכלו להתריע לנהגים אחרים במקרי חירום אם הם לא שמו לב אליכם.

דאגו לתקינות האופניים

זכרו כי ממש כמו הרכב הפרטי שלכם, האופניים שלכם הם כלי רכב הדורש תחזוקה שוטפת וגם טיפולים מקיפים תקופתיים. לפני כל נסיעה כדאי מאד לבדוק שהאוויר בצמיגים מלא עד הסוף ולבדוק את מצב הבלמים לפני שאתם יוצאים לדרך. כמו כן, אחת לכמה חודשים מומלץ לקחת את האופניים לטיפול שוטף בו הצמיגים יחוזקו או אפילו יוחלפו במידה והם שחוקים או ישנים, מערכת ההילוכים של האופניים תיבדק ויעשו תיקונים גם בשילדה שלהם במידת הצורך. בעת הצורך יש לנקות ואפילו לשטוף את האופניים כדי לנקות לכלוך שהצטבר עליהם. חשוב לדעת כי אופניים לא תקינים הם אחד הגורמים השכיחים לתאונות ובתור בעלי האופניים עליכם לדאוג לתקינותם כל הזמן.

 

סגירת תפריט
נגישות