מדריך תזונה למתאמן המתחיל

מדריך תזונה למתאמן המתחיל

התחלתם לעסוק בכושר גופני ממש לאחרונה? כל הכבוד! מתלבטים כבר זמן מה אם לצאת לדרך ולהתחיל להזיז קצת את הגוף? מעולה, תנו לעצמכם עוד דחיפה קטנה ומשם כבר הכל יתגלגל. אנחנו בטוחים שבשלב הזה אתם עוד בוחנים את התחושות החדשות בגוף שקצת חרק עד עכשיו, מתעניינים בסוגים חדשים של אימונים ואפילו קצת משוויצים ומספרים לחברים על הדרך החדשה, אבל האם לצד כל זה דאגתם לאחד הדברים הכי חשובים הקשורים לאימונים, התזונה? חשוב לדעת כי תזונה נכונה היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד משגרת אימונים טובה ונכונה, וכי אם אתם רוצים תוצאות אתם חייבים להקפיד על תזונה המתאימה לסוג הכושר שאתם עושים. למען האמת, ספורטאים שלא מקפידים על כך לרוב לא רואים תוצאות וחבל שכך. נכון, ישנם עקרונות רבים המשתנים על פי סוגי הכושר, אבל בהחלט יש יסודות שחשוב להקפיד עליהם. הנה מדריך קצר של הדברים החשובים ביותר.

הקפידו על צריכת חלבון אחרי כל אימון

אם אתם עדיין לא יודעים את זה, כשמדובר בכושר גופני ותזונה חלבון הוא המלך. הוא זה שבעצם אחראי לבנות את השריר שלנו אחרי כך אימון ובאמצעותו האימון הופך לאפקטיבי ויעיל. שתיית אבקות חלבון אחרי אימון היא בהחלט דרך מצוינת לקבל את אספקת החלבון לה הגוף זקוק. היום ישנם סוגים רבים ומגוונים של אבקות חלבון המתאימים לסוגי אימונים שונים וכבר לא מדובר בעניין לבודי בילדרים בלבד. בנוסף אפשר לקבל חלבון ממוצרי מזון שונים כמו עוף, בשר, ביצים וקטניות מסוגים שונים למיניהן, אך אין ספק שהדרך המהירה, הפשוטה והיעילה ביותר היא באמצעות אבקות החלבון האיכותיות הקיימות בשוק.

מדריך תזונה - למתאמן המתחיל

פחמימות לפני האימון

אם אפשר להשוות את החלבון לשדרוגים ותוספות לרכב שהוא הגוף שלנו, הרי שהפחמימות הן לגמרי הדלק שמניע אותו. צריכת פחמימות לפני האימון היא חיונית לאימון יעיל ולשריפת קלוריות איכותיות. מומלץ הרבה יותר לצרוך פחמימות מלאות כמו שיבולת שועל, קינואה וגרגרי חומוס ולהימנע מפחמימות ריקות כמו שיש במאכלים העשויים מקמח לבן. כמו כן ההמלצה היא לצרוך את הפחמימות לפחות שלוש או ארבע שעות לפני האימון, שכן מרבית אלו שאוכלים פחמימות בזמנים קרובים יותר לאימון, לא מספיקים לעכל אותן כראוי וכך לא מפיקים מהם את המקסימום וגם מרגישים נפוחים וכבדים מדי.

ותרו על מטוגנים או מתוקים

ואם אתם לא מסוגלים לוותר עליהם לחלוטין, לפחות צמצמו את הצריכה של למינימום. לעסוק באופן קבוע בפעילות גופנית אומר לעבור לאורח חיים בריא. מאכלים רווי שמן וסוכר הם פשוט לא בריאים לגוף ובפשטות יהרסו את כל מה שעבדתם בשבילו עד עכשיו. מעבר לכך, ברגע שתתמידו בפעילות גופנית ותוותרו על מאכלים גרועים שכאלה, תרגישו מהר מאד הרבה יותר חיוניים וערניים במהלך כל שעות היום, כמו שלא הרגשתם מעולם.

סגירת תפריט
נגישות