אלו סוגי ביטוח קיימים לאופנועים?

ביטוח לאופנועים

יש לכם אופנוע, או מתלבטים לגבי רכישת אופנוע ועל כן מבקשים להבין מהן המשמעויות מבחינת ביטוחים? מוזמנים להכיר אלו סוגי ביטוחים קיימים בתחום, על איזה ביטוח אין לוותר ואף איזה ביטוח עשוי להוות תוספת חשובה. חברת ביטוח אודי דגן מובילה בארץ בתחום הביטוחים, ואך פרטנית בתחום הביטוחים לאופנועים. מוזמנים ללמוד לעומק את הנושא, וכמובן להרוויח משורת ביטוחים איכותיים שנבחרו עבורכם בקפידה. אז איזה ביטוח צריך מלבד ביטוח חובה? לרשותכם סקירה מלאה!

ביטוח צד ג'

לצד שורה של ביטוחים הכרחיים עבור אופנועים, יישנו הביטוח החשוב מכולם – ביטוח צד ג'. במה מדובר? ובכן באופן כללי ביטוח צד ג' לאופנוע יכסה נזק שהאופנוע שלך גרם לצד שלישי. מכאן שאם רכבתם והרסתם רכב שחנה בצד, טוב לדעת שחברת הביטוח תפצה כספית. כאן חשוב להבין שתעריפי הביטוח מושפעים מכמה קריטריונים, אך בעיקר מהנתונים שלכם כנהגים. כך למשל אם אתם נהגים חדשים או נהגים שכבר היו מעורבים בתאונה, דעו שיש לכך משמעות. כמו כן, ראוי לדעת מראש שסכום הפיצוי מותנה בגבול האחריות שמצוין בפוליסה, ואילו שהשתתפות עצמית גם כן חלק מהמשוואה, אם כי בתמורה לתוספת תשלום ניתן לבטלה.

ביטוח מקיף מלא

ממש כפי שהשם מרמז, ביטוח מקיף אכן כולל פיצויים עבור מנעד נרחב של תרחישים. מדובר בביטוח שמעביר פיצויים במקרה של גניבה, תאונה אישית, פגיעה בצד ג' ואפילו עבור מקרה שנוגע לשריפה. פה ראוי לציין שיש חברות ביטוח שדורשות להתקין מיגונים מסוימים, אך לא כולן, ועל כן אם מבקשים להימנע מהוצאות נוספות, רצוי לחפש את אותן חברות ביטוח שאינן מערימות קשיים. עוד ראוי לדעת שדמי ההשתתפות העצמית מושפעים מהגיל ומהערך של האופנוע.

ביטוח חובה

כידוע, אין ללחוץ על הגז ולשים קסדה לפני שמוודאים שקיים ברקע ביטוח חובה. מדובר בביטוח שמפצה בגין נזקי גוף שנגרמו, עם וללא קשר למעורבות אישית. הביטוח כפוף לחוק הפיצויים של נפגעי תאונות דרכים, כך שהוא בין היתר מכסה הוצאות רפואיות, אובדן הכנסה ואפילו מעניק פיצוי בגין סבל וכאב. פה נציין שלעיתים קיימים נהגים בעלי היסטוריה לא מחמיאה, כך שחברות הביטוח מבקשות להימנע מקשרי לקוח, ועל כן טוב להכיר שלצד ביטוח חובה רגיל, גם ישנו ביטוח חובה פול. במה מדובר? בחברת ביטוח שמחויבת מטעם המדינה לבטח בביטוח חובה כל נהג ונהגת. מכאן שאם מתקשים למצוא חברה שתבטח בביטוח חובה, טוב להכיר את הפול – מאגר של חברות שעושות ביטוח חובה לכולם.

ביטוח מקיף מצומצם

אם ביטוח מקיף בין היתר מכסה גם תאונה עצמית, הרי כאשר מדובר בביטוח מקיף מצומצם, סעיף זה אינו חלק מהמשוואה. מה אם כן ביטוח מצומצם כולל? כל מה שנוגע לנזק כספי שנגרם בגין גניבה, שריפה ואף נזקי צד ג', אם כי כפי שציינו, ללא כיסויים שנוגעים לתאונה עצמית. כמו כן, גם פה נמצא שקיים גבול אחריות, השתתפות עצמית ומגוון מיגונים נדרשים.

שירותים משלימים

לבסוף נציין שניתן להרחיב את הפוליסות (או לרכוש כיסוי נפרד משלים). כך למשל מוטב להכיר ביטוח שירותי גרירה. עתה לאחר שהצגנו את ההיצע הביטוחי במלואו, רק נותר לקבל החלטה היכן לרכוש כל פוליסה, מה להוסיף ועל מה לוותר. מבקשים עזרה? מבקשים לבצע בחירה מושכלת נקודתית עבור האופנוע שלכם, וכל זאת מבלי להקדיש זמן ממושך עבור השוואות ובדיקות? מוזמנים להיעזר בחברת אודי דגן ביטוחים, חברה שמתווכת ועובדת מול שורה ארוכה של חברות ביטוח מובילות.

סגירת תפריט
נגישות