לארגונים, חברות ותאגידים: מיתוג מעסיק הוא המפתח לגיוס עובדים

אם אתם עובדים בתחום משאבי האנוש, אתם ודאי יודעים כמה תהליך הגיוס הוא קשה ומורכב, כזה שגוזל לא מעט אנרגיות וזמן. אם זה המצב גם אצלכם, אתם צריכים להכיר לעומק את תהליך מיתוג המעסיק, שהוא המפתח שלכם לגיוס עובדים מוצלח.

מה זה מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק הוא מונח המתייחס לתדמית של העובדים על מקום העבודה שלו ולסט הערכים והתפיסות שמחברים את העובדים למקום הזה. מיתוג מעסיק לתאגידים יכול לסייע בהליכי גיוס ובאמצעותו החברה מבקשת לייצר תדמית אטרקטיבית ונחשקת הן בפני העובדים הקיימים שלה אך במיוחד בעבור עובדים פוטנציאליים שהיא מבקשת לגייס.

כשאנחנו מדברים על תהליך של מיתוג מעסיק אנחנו מתכוונים בעיקר לחברות שמתעסקות בתחומים תחרותיים, כמו בהייטק למשל. בחברות כאלה התחרות על העובדים הפוטנציאליים הוא כה גדולה, כך שכל חברה תעשה את המקסימום על מנת להתחרות על ליבו של העובד הפוטנציאלי. עם זאת, כמובן שהתחרות הזו לא באה לידי ביטוי רק בהייטק וכל חברה שמבקשת לגייס עובדים חדשים צריכה להשקיע בו.

למה תאגידים וארגונים גדולים צריכים מיתוג מעסיק?

תהליך של מיתוג מעסיק מסייע בראש ובראשונה לתאגידים וארגונים גדולים למתג את עצמם כגופים אטרקטיביים שכולם רוצים לעבוד בהם. לאור העובדה שכיום התחרות על העובדים היא כה גדולה, תהליך המיתוג של המעסיק מתחיל בהבנה שהעובד הוא זה שנמצא במרכז והחברה צריכה לעשות הכל על מנת לרצות אותו.

 

 

בעידן הטכנולוגי של הרשתות החברתיות, כל עובד חברה הופך לשגריר, בין אם לטוב או לרע. לכן, ככל שלעובד יהיה טוב יותר בחברה ותנאי ההעסקה שלו יהיו גבוהים יותר, כך הוא יהפוך לשגריר חיובי של החברה ויפיץ את הבשורה לכל הסובבים אותו. בתוך כך, חברה שמשקיעה במיתוג מעסיק הופכת גם את העובדים שלה לחלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג.

אם נתייחס לפן השלילי של הדבר, אין חברה שתרצה שהעובדים שלה יהיו שגרירים שליליים. זה בהחלט יכול לקרות אם חברה זו לא תשקיע במיתוג שלה ולא תשים את העובד שלה במרכז הבמה, תספק לו את כל התנאים שהוא צריך ואף מעבר לזה.

איך מיתוג מעסיק יכול לסייע בגיוס עובדים חדשים?

בין אם אתם רק עובדים בחברה או ממש מתעסקים בתחום משאבי האנוש, אתם ודאי יודעים כמה תהליך הגיוס הוא קשה ומאתגר. מאד קשה למצוא את הדמות שתתאים ל- DNA של החברה וגם כשזה כבר קורה, מאד קשה לשלב אותה בחברה ולפחות חשוב מזה, לשמר אותה לאורך זמן על מנת שתחזיק מעמד.

כאן בדיוק נכנס לתמונה התהליך של המיתוג למעסיק, הוא מעשה מגדיל את הסיכוי לגיוסים רבים יותר ושומר על היציבות של החברה מבחינת כוח האדם שלה. חברה או תאגיד שמשקיעים בתהליך המיתוג ומצליחים בו יודעים שהעובדים הפוטנציאליים שהיא מבקשת לגייס, כמו אלה שכבר עובדים בה, רוצים להמשיך בחברה המבוקשת הזו, לשמר את עצמם ולמצוא נתיבי קידום.

לכן, אם אתם עובדים בתחום משאבי האנוש בחברה ומחפשים את המפתח להצלחה בגיוס של עובדים חדשים, אתם והגורמים הרלוונטיים בחברה שלכם צריכים להשקיע במיתוג מעסיק שיהפוך את החברה שלכם לחברה מבוקשת שכולם רוצים להגיע לעבוד בה.

לסיכום

במאמר זה הסברנו מה זה מיתוג מעסיק, למה תאגידים וארגונים גדולים צריכים מיתוג מעסיק ואיך זה יסייע להם לגייס עובדים חדשים. אין ספק שבעידן הטכנולוגי של הרשתות החברתיות כל חברה שמבקשת לגייס עובדים חדשים תרצה למתג את עצמה כחברה מבוקשת ותחרותית שכולם רוצים לעבוד בה.

סגירת תפריט
נגישות