הקמת עסק למכירת עוגות מעוצבות – טיפים חשובים להצלחה

הקמת עסק למכירת עוגות מעוצבות – טיפים חשובים להצלחה

איזה כיף! עוגות מעוצבות! גם יפה וגם טעים. אחלה עסק להקמה. אבל גם קצת כאב ראש, לא? טוב, לא קצת – הרבה כאב ראש! הנה כמה טיפים, שיסייעו לכם להצליח בכך. קחו חתיכת עוגה ואולי גם קפה ובואו נתחיל:

רכישת ציוד

בכדי למכור עוגות, צריך עוגות. בכדי לעשות עוגות, צריך קודם כול ציוד מתאים. הדבר מתבטא ברכישה חד פעמית של ציוד בסיסי דוגמת תנור איכותי. בהמשך ובאופן שוטף, יהיה צורך לרכוש מגוון חומרי גלם ובוודאי תשתכללו בהדרגה, עם עוד ועוד כלי עבודה ואביזרי עזר מתקדמים. תוכלו למצוא לכך מענה למשל בגלישה אל אתר האונליין "פינוקים", אשר מציע את כול הדרוש לעולם האפייה. בשורה התחתונה, מדובר בסוג הוצאות מרכזי, אשר חיוני להתחשב בו כאשר מקימים עסק.

מגדלים פורחים באוויר

חשוב להיזהר, שלא לעשות יותר מדי חישובים באוויר. לדוגמה: נראה לכם שאתם יודעים פחות או יותר מה הציוד שיידרש ולכן, יודעים להעריך את ההשקעה הכספית הראשונית. שיחה עם מי שעובד בכך, עשויה להביא אתכם להבנה, שההוצאה הראשונית על ציוד למעשה גדולה יותר, באופן משמעותי. לא אסון, אבל מאוד רצוי לדעת דברים כאלה מראש. מאחר שמהמורות בדרך יש במילא. כך גם בנוגע להערכות לגבי הרווחים (לא לעשות חישובים תיאורטיים, על בסיס מידע מועט מדי ולטווח ארוך מדי).

התנהלות נכונה מול הרשויות

עסק קטן חייב לעסוק במנהלות מול הרשויות, עוד הרבה לפני שהוא רואה הכנסה כלשהי. לכאורה, זה מטרד שעדיף להשקיע בו כמה שפחות זמן וכסף. אלא שדווקא הוצאת כסף על מנהל חשבונות מקצועי ו/או שירות הנהלת חשבונות באינטרנט, יחסכו לכם כסף וזמן! מדובר על שירותים לא יקרים, אשר יספקו לכם מענה מהיר לתהליכים הכרחיים שונים (כמשלוח קבלות היישר מהאינטרנט), להתלבטויות ושאלות למיניהן ולפעולות שרואה החשבון יכול לעשות עבורכם במהירות. בעניינים אלה, עדיף שלא לקחת סיכונים וחשוב לברר כול נקודה שלגביה אתם לא בטוחים. בהמשך, תוכלו תמיד לנסות לעשות חלק מהדברים בעצמכם במקום רואה החשבון (כמו דו"ח שנתי למס הכנסה) בכדי לחסוך בהוצאות. אבל בהתחלה, גישה עצמאית כזו לא שווה את הטרחה. כמו כן, רואה חשבון טוב יעזור לכם לדעת על דברים שימושיים, שאתם אולי לא מודעים להם – הטבות מס, הוצאות מוכרות (גם לגבי הפעלת עסק כזה מהבית!) וכדומה.

שיווק

מבינים בעוגות, אבל לא בשיווק? אז הגיע הזמן שתבינו גם בשיווק. גם אם תחליטו לשכור יועץ שיווק או מומחים לצורך זה (מומלץ מאוד), חשוב להבין מה עושים. לפחות בגדול. שיווק מפה לאוזן הוא דבר מצוין – זה סוג המלצה אידיאלי, כאשר לקוח מרוצה מפנה אליכם לקוח אחר. אלא שעסק בתחילת דרכו, לרוב לא יכול לבנות על כך. לכן חשוב לגבש אסטרטגיית שיווק וממנה ליצור תכניות שיווק קונקרטיות. בפועל, הדבר יתבטא בדרך כלל כשיווק בערוצים מרובים, בין אם זה אינסטגרם, מודעות פרסום שונות או המלצות של לקוחות (באתר, בעמוד הפייסבוק שלכם וכן, גם מפה לאוזן).

אתר

אתר אינטרנט, או עסק וירטואלי, הוא עזר חשוב מאוד, לשיווק ולא רק. הוא יכול לספק עליכם מידע, לסייע ללקוחות ליצור איתכם קשר וגם להוות מנגנון הזמנות. הקמת אתר מקצועי היא כיום דבר קל ומהיר יחסית. כול עוד לא תלכו על אתר מתוחכם מדי, אפשר די בזול ובמהירות להקים אתר שנראה טוב מאוד. חשוב לוודא שחוויית המשתמש שלכם תהיה אופטימלית, כדי לא לגרום לנטישה של לקוחות פוטנציאליים.

מעט, אבל איכותי

בניהול עסק קטן, משאבי הזמן האישי מוגבלים, בעוד שיש המון מה לעשות. לכן, בהקמת עסק קטן מסוג זה, מומלץ מאוד לנהל את זמנכם בהקפדה רבה. במיוחד, לדעת על מה לוותר, את מה לדחות (כן, דחיינות חשובה מאוד לפעמים) ואת מה להעביר למומחים חיצוניים. לדוגמה: עוגות מעוצבות הוא תחום מאוד אסתטי. כשמצלמים אותן, בוודאי עבור האתר שלכם, זה חייב להיות איכותי. אם אין לכם זמן ללמוד איך עושים זאת, כדאי להסתייע בצלם מקצועי.

לסיכום

ניהול עסק קטן, בוודאי שלא מתמצה בטיפים שפירטנו כאן. זה הולך להיות תהליך לימוד ושיפור מתמשך. עם זאת, טיפים אלה מומלצים מאוד כנקודת התחלה.

סגירת תפריט
נגישות