איך בוחרים יועץ שיווק?

רבים מבעלי העסקים אוחזים בכישורים רבים ומגדירים את עצמם כ"מולטיטסקינג", מה שמאפשר להם לנהל את העסק בכל ההיבטים. יחד עם זאת, כאשר זה מגיע לנושא של שיווק העסק, לא תמיד יש ברשותם את ההבנה, הזמן או היכולות לדאוג שתחום חשוב זה, יעבוד כמו שצריך.
מכיוון שלשיווק העסק יש השפעה ישירה גבוהה על הצלחתו, תחום זה דורש טיפול מקיף, מעמיק ומקצועי ולכן, מומלץ לגייס יועץ שיווק חיצוני, מקצועי ומנוסה לצורך המטרה.
כמובן, שבכדי שתחום זה יטופל בצורה המיטבית, יש לבחור את היועץ בתבונה תוך שימת דגש על הפרמטרים הבאים:

רקע מקצועי

בעידן האינטרנט ניתן לבצע בצורה קלה ומהירה בדיקת רקע מקיפה על כל בעל מקצוע וכחלק מכך, גם על זה של יועץ שיווק.

ניסיון פרטני

ההמלצה היא לוודא שליועץ השיווק הנבחר יש ניסיון פרטני בעבודה עם עסקים בתחום זהה אדומה לזה שלכם – ובאופן כללי, כדאי לנסות ולברר מי הלקוחות הקודמים של אותו יועץ.

תחום התמחות

יש יועצים שיווקיים המתמחים בשיווק דיגיטלי, יש כאלו שדווקא עוסקים בשיווק במדיות המסורתיות. יש כאלו אשר מתמחים בעבודה מול עסקים קטנים ובינוניים וכאלו אשר עובדים מול חברות גדולות וארגונים. מומלץ לוודא מה תחום ההתמחות של היועץ השיווקי ולוודא שהוא אכן איש המקצוע המתאים בעבורכם.

שירותים

מומלץ לוודא מול היועץ השיווקי מה כוללים השירותים אותם הוא מציע: האם לדוגמא הוא מסייע גם ביצירת אסטרטגיה. האם הוא רק מעניק ייעוץ התחלתי או מלווה אתכם לאורך כל הדרך ומסייע ביישומה וכיוצא בזה.

עלות השירות

ראשית כל יש לקחת בחשבון שיועץ שיווקי מקצועי ומנוסה, ידע איך לייצר לכם הכנסה, כך למרות שהשירות כרוך בעלות, סביר להניח שתחזירו אותה ויותר מכך.. מעבר לכך, כדאי לבדוק את עלות השירות ביחס לעלויות השוק, תוך הבנה מה השירות כולל בתוכו ולהעריך את היחס עלות מול תועלת.

חיבור אישי

ייעוץ שיווק אמור ללוות אתכם לאורך זמן ולסייע לכם בקבלת החלטות חשובות בעלות השפעה רבה על עתיד העסק שלכם. מהסיבה הזאת, חשוב לבדוק את שקיימת כימיה עם אותו יועץ שיווק, שאתם סומכים עליו, שהוא מבין אתכם ומקפיד להיות זמין בעבורכם.

איך בוחרים יועץ שיווק

דגש על כל הפרמטרים הללו יסייע לכם בבחירת יועץ שיווקי מנוסה ומקצועי. בכל מקרה, ההמלצה היא להציג בפני היועץ הנבחר את כל הדרישות, המטרות והיעדים, על מנת לוודא שאתם רואים את הדברים עין בעין.

סגירת תפריט
נגישות